Uutiset

14.9.2017Syksyn tärkeät päivämäärätLue lisää »

Blogin arkisto

Kävijälaskuri

Käyntejä kotisivuilla:407898 kpl

Muita tiedotteita ja juttuja

Katsastusta

petteri_ja_sakari.jpeg

 

Noviisi ja Konkari. Petteri Kalari on lähdössä katsastamaan ensimmäistä venettään, Sakari Korhonen opastaa vuosien kokemuksella lomakkeen täytössä.

Petterille turvallisuus on jokapäiväistä työtä, vapaa-ajan ulkopuolella hän lentää Finnairin Airbus koneita ympäri maailmaa.
”Mukava tutustua enemmän kerholaisiin ja jutella heidän veneistään ja kokemuksistaan. Toivottavasti se lyhyt vierailu kerholaisten veneessä pistää heidät ainakin hetkeksi miettimään turvallisuutta vesillä.”
Kerhon hallituksessa Petteri vastaa vartioinnin sujumisesta. Tänäkin vuonna ilmoittautuminen on sujunut hyvin ja vuorot ovat olleet täynnä. Pieni muistutus kerhon vartiointiohjeista on kuitenkin paikallaan:
  1. Vartiointi on venepaikan haltijalle kuuluva velvollisuus, josta ovat vapautettuja 65 vuotta täyttäneet eläkeläisjäsenet tai esimerkiksi terveydentilan takia kerhon hallituksen tehtävästä vapauttamat.
Kaikkea voi kuitenkin aina sattua ja tapahtua. Jos vartiovuoro on varattu mutta tulee ylitsepääsemätön este, jokaisen pitää itse hommata vuorolle sijainen. Jos laiminlyö vartiovuoron, noudatetaan ohjeiden 12. kohtaa ja vuoron varanneelle tulee 170 € sakko. Aina on mahdollista myös kysyä varavartijoilta, voiko heistä joku hoitaa vuoron. Varavartijoiden yhteystiedot löytyvät kohdasta Satama -> Vartioinnin yhteystiedot ja varavartijat.
papersotaa_katsastukseen.bmp
 

Paperisotaa katsastuksessa. Katsastaja täyttää veneen tiedot ja varusteet asiakirjaan, joka jää sekä veneen omistajalle että arkistoidaan kerhon mappiin. Katsastutodistus on tärkeä paperi - useimmat vakuutusyhtiöt antavat alennusta katsastetuille veneille. Veneeseen näkyvästi kiinnitettävä tarra kertoo veneen omistajan olevan vastuullinen, veneestään huolta pitävä ja veneilyn säännöt tunteva merenkulkija.

katsastussihteeri_tyossaan.bmp

 

Katsastussihteeri työssään. Jo vuosien ajan kerhomme katsastussihteerinä on toiminut Henry Lågvall. Paperit ovat järjestyksessä ja katsastukset sujuvat ajallaan. Hallituksessa katsastuksesta vastaa Sebastian Prinz.

valmistelu_kaynnissa.bmp

 

Valmistelua käynnissä. Kun vene ilmoitetaan katsastettavaksi, sen aikaisempi katsastushistoria etsitään kerhon mapista. Nalle Grönholm tietää katsastamiensa veneiden historian sekä tuntee omistajat.  Hän täyttää osan asiakirjoista etukäteen mutta hyväksyntä tulee vasta veneessä käynnin jälkeen.


Pukkitalkoot

pukkitalkoot.bmp

Pukkitalkoot 5.kesäkuuta 2012. Ensin pitää tehdä tilaa pukkiaitaukseen, kertoo satamamestari Reijo Nyholm. Hänen vastuullaan ovat kaikki satama-asiat, kuten venepaikat ja talvisäilytys.

miesvoimaa.bmp

Miesvoimaa pukkitalkoissa. Satamamestarin avuksi olivat tulleet myös Seppo Immonen ja Janne Aho. Sepon vene on nimeltään EDDA, joka on ahkerassa käytössä kesän ajan.

pukkiaitaus_1.bmp

 pukkiaitaus_2.bmp

Pukkiaitaus täyttyy vauhdilla, kun Tuomas Jokinen Transmil Line Oystä käyttää nosturia. Hurjaa touhua näyttää olevan.

 

talouspaallikko_ossi.bmp 

Kerhomme talouspäällikkö Ossi Aalto on tullut katsomaan missä kunnossa pukkiaitaus on. Korjaustarvetta ilmenee ja tien puoleinen seinämä on suoristettava.

ikapresidentti_allan.bmp 

Kerhomme ikäpresidentti Allan osallistuu aktiivisesti kaikkiin tapahtumiin. Tällä kertaa pukkiaitaukseen on menossa oman veneen talvisäilytysvarusteita.

pukkitalkooevaat.bmp 

Pukkitalkoista ei selvitä ilman eväitä. Muonituksestä ovat vastuussa Pirjo ja Ilkka Lumiaho, Capt. Nemo -veneen omistajat. Ilkka on toiminut kerhon hallituksessa useita vuosia ja tietää mitä pukkitalkoisiin tarvitaan - makkaraa!